- Akce minulé -

Stoupání na horu - Kopřivnice
01.06 - 03.06.2007
Fotografie
   Celoroční snaha dětí na oddílových schůzkách jak v podobě získávání totolanů za různé dovednosti, tak sbírání bodů za hry byla odměněna výpravou do okolí města Kopřivnice, a to konkrétně na zříceninu hradu Šostýn. Průzkum nakoupil jídlo na víkend, některým vzal autem batohy a odjel omrknout naši budoucí 3denní základnu. Když jsme my ostatní vystoupili z vlaku, vydali jsme se směrem na zříceninu. Cestou nás překvapil déšť, a tak jsme museli trochu přidat do kroku. Po úspěšném výstupu na zříceninu a odnošení jídla z auta si v útrobách Šostýnu stavíme základnu. Protože stále prší, roztahujeme celty a nosíme dosud ještě suché dřevo. Zároveň hledáme vhodnou špajzku pro potraviny a skladiště vody a nechává se odmočit hrách na zítřejší oběd. Nejspíš jsme se ale nastěhovali do rajonu Mloka skvrnitého, který pak s námi strávil skoro celý víkend. I když už se trochu stmívalo, rozhodli jsme se zahrát schovku, která díky přítmí a zdem zříceniny chytla tajemný středověký nádech. Večer už si povídáme, pojídáme večeře z domovů, ohříváme u ohýnku unavené nožky a zvuky kytary nás pomalu uspávají. Ráno potají sledujeme děti, jak se v 6:00 soukají ze spacáků a utíkají pro dřevo, aby rozdělaly oheň. Některým se však z pelíšků soukat nechce, a proto je Tom začne po třetí výzvě polívat vodou. Dojíždí se dobroty ze včerejška a na svačinu je chleba namazaný máslem a medem. Dopoledne si děti zpestřily stavbou šnekových hradů, u které mohly zaslechnout středověké tóny Tomovy kytary. Po dostavění domečků pro šneky následoval oběd – hrachová kaše s osmahnutou cibulkou a slaninou a k tomu dušeněsmažené vepřové na ananasu. V losování o to, kdo z instruktorů a vedoucího zůstane při odchodu do města v táboře, prohrála Karča. Aby se tu moc nenudila, zadělává těsto na buchty a nosí dřevo. Ostatní se s ní loučí a odcházejí na bazén. Zde se zbavujeme přebytečné špíny, plní se zkouška z plavání a potápění, hraje se vodní košíková a občas si i chvilku posedíme v parní lázni. A ať nám cesta zpátky rychle uteče, hrajeme potopu, medvěda, švába, radiaci či bombu. Chvíli po návratu se z jednoho bazénu dostáváme do druhého, protože začíná dost pršet. Během deště hrajeme Tomův znalostní kvíz o kousnutí do nanukáče, pak se luští rébus Dobývání tvrze v podobě sirek, vypráví se detektivní příběhy na vyluštění, probíhá pampaliniho lov na divokou zvěř a s rostoucí hladinou vody v našem příbytku si začínáme balit všechny věci a přesouváme se do nižších poloh. Střechu nad hlavou jsme dostali v pingpongárně na škole a dostáváme také radiátor na usušení všech mokrých věcí. Děcka jsou už v suchém, polehávají ve spacácích a hrajou s Průzkumem pexeso a karty. Karča, Tom a já vaříme večeři a pečeme snídani. Na večeři jsou americké brambory s kečupem, párkovým, anglickou a cibulkou. Ráno byly na snídani buchty s cukrověcitrónovou polevou. Balíme se, děkujeme za ubytování a odebíráme se na vlak. Cestou opět hrajeme švába, radiaci, medvěda atd. Po celou dobu trvání výpravy jsme poznávali rostliny, stromy a živočichy. Proto není divu, že na konci už z nás jsou profíci, kteří bez problému poznáme např. tyto rostliny: srhu říznačku, lipnici luční, jetel plazivý a luční, štírovník růžkatý, pryskyřník prudký, ostružiník maliník, kopřivu dvoudomou, bršlice kozí nohu, jitrocel kopinatý atd.